ΟΜΙΛΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Οι μαθητές και μαθήτριες του Ομίλου επισκέφθηκαν, περιηγήθηκαν και φωτογράφισαν περιοχές γύρω από το σχολείο μας (πάρκα, κτήρια, πλατείες, μνημεία, ιερούς ναούς) και  ήρθαν σε άμεση επαφή με στοιχεία που συνθέτουν την ταυτότητα της πόλης μας. Ανακάλυψαν μέρη που δε γνώριζαν, εξερεύνησαν με διεισδυτική ματιά τα γνωστά τους μέρη και αναζήτησαν μόνοι τους πληροφορίες για όλες τις περιοχές που επισκεφθήκαμε.

Οι μαθητές/τριες έμαθαν να εντοπίζουν τοποθεσίες της πόλης μας, να τις φωτογραφίζουν κατάλληλα, να αναζητούν στο διαδίκτυο πληροφορίες για τους χώρους αυτούς και να τις αξιολογούν, να κατασκευάζουν ψηφιακές παρουσιάσεις και όλα αυτά μέσα από γόνιμη ομαδική συνεργασία.

Το πολιτιστικό άλσος  «Ανδρέας Βαλαχής», γνωστό ως Ελικοδρόμιο, ο ιερός Ναός του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου,  η Ευαγγελίστρια της Νέας Ιωνίας, και το παλαιό Κοιμητήριο, έναν χώρο πολιτιστικής κληρονομιάς για την πόλη μας αποτέλεσαν τις τοποθεσίες που επισκέφτηκαν οι μαθητές/τριες του Ομίλου.

Μετά από κάθε διδακτική επίσκεψη-εξερεύνηση οι μαθητές/τριες του Ομίλου επεξεργάζονταν το φωτογραφικό υλικό και αναζητούσαν πληροφορίες για τον χώρο που είχαμε επισκεφθεί κάθε φορά. Στη συνέχεια κατασκεύασαν εργαζόμενοι σε μικρές ομάδες μικρές ψηφιακές παρουσιάσεις με το λογισμικό power point της Microsoft για το σχολικό μας συγκρότημα και για το Ελικοδρόμιο. Για την εκπόνηση της τελικής ομαδικής εργασίας συνεργάστηκαν όλοι οι μαθητές/τριες και με τις φωτογραφίες τους και τις αντίστοιχες πληροφορίες δημιούργησαν ένα ηλεκτρονικό βιβλίο – τουριστικό οδηγό.

Εκτός από τις εκπαιδευτικές επισκέψεις στους χώρους που περιλαμβάνει η τελική ομαδική εργασία, δηλαδή ο τουριστικός οδηγός, οι μαθητές/τριες του Ομίλου Πολιτισμού συμμετείχαν και σε τρεις επιπλέον διδακτικές επισκέψεις σε χώρους πολιτισμού. Συγκεκριμένα επισκέφθηκαν το Αθανασάκειο Αρχαιολογικό Μουσείο Βόλου, το «Κέντρο Τέχνης Τζιόρτζιο Ντε Κίρικο»  και τον αρχαιολογικό χώρο της Βεργίνας.

 

Υπεύθυνες καθηγήτριες: Παπαποστόλου Βασιλική ΠΕ06 και Θώδη Βασιλική ΠΕ86. Ο ρόλος των εκπαιδευτικών ήταν σε όλη τη διάρκεια των συναντήσεων του Ομίλου καθοδηγητικός, ενθαρρυντικός και διευκολυντικός, επιτρέποντας στους μαθητές/τριες την αυτονομία και τη λήψη πρωτοβουλιών.

Ψηφιακό υλικό του ομίλου:

  • ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ το τουριστικό οδηγό (σε μορφή .pdf) των μαθητών/τριών του Ομίλου.
  • ΔΕΙΤΕ ΒΙΝΤΕΟ με το παχνίδι θησαυρού που έγινε σε συνεργασία με τον Όμιλο Ψηφιακής Αφήγησης