Αρχική » ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Σχολικό έτος 2015 – 2016

Δράση για την Εβδομάδα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

Την Παρασκευή 16 Οκτωβρίου 2015 στο πλαίσιο της Εβδομάδας Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης οι μαθητές των τμημάτων Β1 και Β2 του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να προβληματιστούν και να ευαισθητοποιηθούν πάνω σε θέματα που σχετίζονται με το φυσικό μας περιβάλλον.
Αφόρμηση στάθηκε η διδασκαλία του κειμένου «Ένα παλιό μήνυμα για το σύγχρονο κόσμο», του Ινδιάνου Σιάτλ που ανθολογείται στα Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας της Β΄ Γυμνασίου. Οι μαθητές παρακολούθησαν μια οπτικοποιημένη παρουσίαση του κειμένου σε συνδυασμό με την ποίηση του Ν. Γκάτσου και τη μουσική του Μ. Χατζιδάκι. Στη συνέχεια, απήγγειλαν ποίηση με ανάλογο περιεχόμενο και ασχολήθηκαν με τα φύλλα εργασίας που τους είχαν διανεμηθεί.
Στόχος της παραπάνω δράσης ήταν η συνειδητοποίηση της σχέσης ανθρώπου και φύσης και της υποχρέωσης που έχουμε όλοι μας να ζούμε αρμονικά και με σεβασμό προς το φυσικό περιβάλλον, ο προβληματισμός των μαθητών πάνω στη διαρκώς επεκτεινόμενη οικολογική καταστροφή του πλανήτη μας και η ευαισθητοποίησή τους πάνω στον  ρόλο που πρέπει να αναλάβουν και οι ίδιοι ως υπεύθυνοι κι ενεργοί πολίτες.
Την πρωτοβουλία και υλοποίηση της παραπάνω δράσης είχε η εκπαιδευτικός του σχολείου μας, Πύργου Καλλιόπη (ΠΕ 02).


Σχολικό έτος 2014 – 2015

Ενημέρωση μαθητών στο πλαίσιο του μαθήματος της Χημείας

DSC03916 aa

Την Πέμπτη 2 Απριλίου 2015 πραγματο-ποιήθηκε στο σχολείο μας εκδήλωση στο πλαίσιο του Κοινωνικού Σχολείου και του μαθήματος της Χημείας, που οργάνωσε η εκπαιδευτικός του σχολείου μας Ελένη Κυρίτση. Συγκεκριμένα έγινε ενημέρωση των μαθητών της Γ΄Γυμνασίου από εκπρο-σώπους του Γενικού Χημείου του Κράτους και της Ένωσης  Ελλήνων Χημικών σχετικά με τη σωστή χρήση προϊόντων της καθημερινής ζωής. Στους μαθητές μίλησαν ο κύριος Αριστοτέλης Κανλής πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Χημικών και η κυρία Μαρία Τσακνάκη, χημικός του Γ.Χ.Κ  για τους κινδύνους που εγκυμονεί η μη σωστή χρήση προϊόντων καθώς και για τις πληροφορίες που μπορούμε να αντλήσουμε από τις ετικέτες που υπάρχουν σ? αυτά.


Επίσκεψη του Σωματείου Ιππόκαμπος

Ιπποκαμπος2Την Τετάρτη 4 Μαρτίου 2015 επισκέφθηκαν το σχολείο μας μέλη του Σωματείου κινητικά αναπήρων Νομού Μαγνησίας «Ιππόκαμπος» προκειμένου να υλοποιήσουν εκστρατεία ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης των μαθητών μας μέσω βιωματικής προσέγγισης της αναπηρίας. Η επίσκεψη έγινε στο πλαίσιο των μαθημάτων της Νεοελληνικής Γλώσσας (Ενότητα 3η: «Είμαστε όλοι ίδιοι. Είμαστε όλοι διαφορετικοί») και των Γερμανικών Γ΄ Γυμνασίου. Στόχοι της συνάντησης ήταν:
1.  Να δουν οι μαθητές ποιο ρόλο παίζουν οι προκαταλήψεις και τα στερεότυπα στις σχέσεις μας με τους άλλους.
2. Να κατανοήσουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους άτομα με ειδικές ικανότητες.
3. Να προβληματιστούν πάνω στο θέμα του κοινωνικού ρατσισμού.
4. Να γίνει  σύγκριση των συνθηκών  διαβίωσης  των Α.Μ.Ε.Α. στην Ελλάδα από τη μία πλευρά και στις ευρωπαϊκές  χώρες, όπως για παράδειγμα στη Γερμανία, από την άλλη.

Οι μαθητές μας παρακολούθησαν την προβολή μιας εκπαιδευτικής ταινίας και μετά ακολούθησε συζήτηση ανάμεσα στους μαθητές και στα μέλη του σωματείου Ιππόκαμπος. Την ευθύνη της οργάνωσης είχαν οι καθηγήτριες  Καρακούση  Άντα (ΠΕ02), Πύργου Καλλιόπη (ΠΕ02) και Παπαποστόλου Βασιλική (ΠΕ07).


Επίσκεψη εκπροσώπων της «ΑΡΣΙΣ» στο 1ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας

Την Τρίτη, 3/2/15 κατά τη διάρκεια της 4ης διδακτικής ώρας επισκέφτηκαν το σχολείο μας έπειτα από πρόσκληση εκπρόσωποι της κοινωνικής οργάνωσης υποστήριξης νέων «Άρσις». Η πρόσκληση έγινε από τη φιλόλογο Γεράκα Βασιλική στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας  Α΄ Γυμνασίου και έπειτα από τη διδασκαλία κειμένων που σχετίζονται με την παιδική εργασία (??Ο Βάνκας??, ??Ο Κωνσταντής??, ??Τα κόκκινα λουστρίνια??).
Στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας οι μαθητές των τμημάτων Α4 και Α5 αρχικά παρακολούθησαν  σύντομο video για την παιδική εργασία. Στη συνέχεια, η υπεύθυνη του Ξενώνα Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων Αιτούντων Άσυλο στη Μακρινίτσα,  Ρεπανά Ιωάννα, ο ψυχολόγος Παπαδημητρίου Κωνσταντίνος και η ανθρωπολόγος  Μπουδραμή Μαριάνθη μίλησαν στους μαθητές για την παιδική εργασία. Κατόπιν δυο φιλοξενούμενοι της «Άρσις» παρουσίασαν την ιστορία τους και μίλησαν για τις εμπειρίες τους. Ακολούθησε συζήτηση με τους μαθητές του 1ου Γυμνασίου.
Στόχος της συνάντησης ήταν η ευαισθητοποίηση σε θέματα παιδικής εργασίας.


Χριστουγεννιάτικη φιλανθρωπική γιορτή και παζάρι με γεύσεις και μελωδίες από Γερμανία

20141214_110806

Την Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2014, πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία η χριστουγεννιάτικη φιλανθρωπική γιορτή με γεύσεις και άρωμα από Γερμανία στο φιλόξενο χώρο του 5ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Ιωνίας.
Στη γιορτή συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες της γερμανικής γλώσσας από διάφορα σχολεία της Μαγνησίας που με την υποστήριξη των καθηγητών τους στα γερμανικά ετοίμασαν λιχουδιές, στολίδια, διακοσμητικά και άλλα πολλά πράγματα. Τα έσοδα  της εκδήλωσης διατέθηκαν στο ορφανοτροφείο του Βόλου.
Υποστηρικτές της εκδήλωσης ήταν και ο σύλλογος  γερμανόφωνων  Μαγνησίας «Ιάσων», καθώς και ο επίτιμος πρόξενος της Γερμανίας στη Θεσσαλία.

20141214_132523          20141214_130141

Το σχολείο μας συμμετείχε με κατασκευές των μαθητών και κυρίως με τη χορωδία μας που υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριάς μας της  Μουσικής, κυρίας Μαρίας Λαγού, τραγούδησε -μαζί με τη χορωδία του 4ου Γυμνασίου Βόλου- χριστουγεννιάτικα τραγούδια στα γερμανικά.


Εφαρμογή επιχειρηματικής δραστηριότητας της Ομάδας Αγωγής Σταδιοδρομίας   

business activity career-education ?

Στο πλαίσιο του Προγράμματος ¨Αγωγής Σταδιοδρομίας¨, με κεντρικό άξονα την επιχειρηματικότητα, την Τρίτη 23 Δεκεμβρίου 2014 οι μαθητές της Γ΄ Τάξης του Γυμνασίου μας, στο χώρο του σχολείου, εγκαινίασαν την εταιρία τους με την επωνυμία «Το Όνειρο». Η δράση αυτή στέφθηκε με επιτυχία χάρη στο μεράκι των μαθητών οι οποίοι, ως άλλοι ζαχαροπλάστες και μάγειρες, παρασκεύασαν μόνοι τους άριστης ποιότητας  κουλουράκια τα οποία πρόσφεραν στους συμμαθητές και καθηγητές τους.
Η προσπάθεια των μαθητών να αναπτύξουν το επιχειρηματικό τους δαιμόνιο θα συνεχιστεί και με άλλες αντίστοιχες δράσεις μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα.

business activity career education ?1 business activity career education 2 business activity career education 3          business activity career education 4


Συμμετοχή στο κίνημα «Ώρα του Κώδικα»

Την εβδομάδα 8 με 14 Δεκεμβρίου 2014 το σχολείο μας συμμετείχε στο παγκόσμιο κίνημα για την Εκπαιδευτική Εβδομάδα της Επιστήμης των Υπολογιστών με την ονομασία «Ώρα του Κώδικα», με προβολή βίντεο και βιωματικές δραστηριότητες των μαθητών στο σχολικό εργαστήριο Πληροφορικής. Αναλυτικότερα:
1. Ο
ι μαθητές της Β΄ Τάξης έμαθαν απλές εντολές προγραμματισμού αφού πειραματίστηκαν με το «RunMarco», ένα παιχνίδι περιπέτειας και δημιουργίας κώδικα (http :// www.allcancode.com)
2. Οι μαθητές της Γ΄ τάξης παρακολούθησαν ένα βίντεο μ
ε θέμα ?Everybody in this country should learn how to program a computer? και υλοποίησαν μια δραστηριότητα ? εφαρμογή «Η χελώνα και το διαμάντι» με τη γλώσσα προγραμματισμού MicroWorlsPro.


«Glossomobil – Γερμανικά σε Κίνηση»

IMG_1545Την Παρασκευή 7 Νοεμβρίου οι μαθητές του 1ου Γυμνασίου Νέας Ιωνίας είχαν την ευκαιρία να προσεγγίσουν τη μάθηση με έναν τρόπο διαφορετικό: παιχνίδι, μουσική, χρώμα, κίνηση είναι μερικά μόνο από τα χαρακτηριστικά του προγράμματος «Glossomobil ? Γερμανικά σε Κίνηση».
Το 1ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας δέχθηκε – στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος – την επίσκεψη αντιπροσωπείας του Ινστιτούτου Γκαίτε της Θεσσαλονίκης μετά από πρόσκληση της καθηγήτριας γερμανικών του σχολείου Βασιλικής Παπαποστόλου και με την έγκριση του Συλλόγου διδασκόντων και της διευθύντριας του σχολείου Δρ. Ελένης Χατζηδημητρίου. Η συντονίστρια του προγράμματος Κάριν Βαβατζανίδου και η συνεργάτιδά της – καθηγήτριες γερμανικών και συνεργάτιδες του Ινστιτούτου Γκαίτε – ήρθαν στο σχολείο και προσέφεραν στους μαθητές έναν ευχάριστο συνδυασμό μάθησης και ψυχαγωγίας.
«Η μάθηση είναι μονότονη και ανιαρή» Λάθος! Η μάθηση μπορεί να γίνει και διαφορετικά. Το παιχνίδι, η μουσική, ο χορός, τα χρώματα, η κίνηση, όλα αυτά μπορούν ? και θα έπρεπε- να αποτελούν συστατικά της διδασκαλίας και της μάθησης. Όταν η μάθηση εμπεριέχει και ψυχαγωγία, τότε γίνεται πιο αποτελεσματική και τα οφέλη της διαρκούν περισσότερο. Το Glossomobil (Γερμανικά σε κίνηση) μας δείχνει κάποιους τρόπους. (14 -11-2014)


Παγκόσμια Ημέρα κατά της Παχυσαρκίας

anti-obesity-day 1 smallΣτο πλαίσιο του Προγράμματος «Κοινωνικό Σχολείο» και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά της Παχυσαρκίας, την Παρασκευή 24 Οκτωβρίου 2014 πραγματοποιήθηκε ενημέρωση και υλοποιήθηκαν δραστηριότητες σχετικά με τις Διατροφικές Συνήθειες και την Πρόληψη της Παχυσαρκίας.
Την ενημέρωση και τις δραστηριότητες οργάνωσε ο εκπαιδευτικός της Οικιακής Οικονομίας του 1ου Γυμνασίου Νέας Ιωνίας, Σπυρίδων Μόσιος, ο οποίος κατά την ενημέρωση εστίασε το ενδιαφέρον των μαθητών σε θέματα Υγιεινής Διατροφής, Μεσογειακής δίαιτας, σημασίας του Πρωινού, Διατροφής και Άσκησης, Διατροφής των Εφήβων, Διατροφικών διαταραχών, κ.ά.

anti-obesity-day 1 small     anti-obesity-day 2 small
Ομάδες μαθητών κατασκεύασαν από ένα διαφορετικό θεματικό κολάζ με θέμα τις Διατροφικές Συνήθειες και την Παχυσαρκία (Μεσογειακή Διατροφή, η δική μας πυραμίδα διατροφής) που αναρτήθηκε στην τάξη τους. Στόχος των δραστηριοτήτων ήταν η ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα ισορροπημένης διατροφής και άσκησης για την σωματική και γνωσιακή τους ανάπτυξη.


Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

School Sport DayΤο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, αναγνωρίζοντας την «παρεμβατική δυναμική» της Άθλησης και της Δια Βίου Άσκησης στην ισόρροπη ψυχοκινητική ανάπτυξη του μαθητικού πληθυσμού της χώρας, θεσμοθέτησε (ενταγμένη στο ευρύτερο πλαίσιο του «Κοινωνικού Σχολείου») την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, την πρώτη Δευτέρα του Οκτωβρίου κάθε σχολικού έτους.
Η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού για το τρέχον σχολικό έτος διεξήχθη με θεματικό άξονα: «Ρατσισμός & Διαφορετικότητα, όλοι διαφορετικοί όλοι ίσοι».
Τη Δευτέρα 6 Οκτωβρίου το 1ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας πραγματοποίησε αθλητικές και κινητικές δραστηριότητες εμπλουτισμένες με αγώνες λόγου, εικαστικές και καλλιτεχνικές δημιουργίες σύμφωνα με τον θεματικό άξονα «Ρατσισμός & Διαφορετικότητα, όλοι διαφορετικοί όλοι ίσοι».

Collage Making 1     Collage Making 2
Εικαστικές και καλλιτεχνικές δημιουργίες

Οι μαθητές της Β΄ τάξης διαγωνίστηκαν σε αγώνες λόγου υπό την καθοδήγηση της φιλολόγου Βασιλικής Γεράκα. Η Ομάδα του τμήματος Β1 υποστήριξε με επιχειρήματα τη θέση «Το ποδόσφαιρο είναι ο βασιλιάς των αθλημάτων» ενώ η Ομάδα του Β2 την αντίπαλη θέση «Το ποδόσφαιρο και από την πλευρά των αθλητών και από την πλευρά των φιλάθλων έχει συνδεθεί στις μέρες μας με πολλά αρνητικά στοιχεία». Η Ομάδα του Β3 υποστήριξε την άποψη «Ο αθλητισμός είναι όπλο κατά του ρατσισμού και του κοινωνικού αποκλεισμού» ενώ η Ομάδα του Β4 την άποψη «Ακόμα και στις μέρες μας ο αθλητισμός συνδέεται με ρατσιστικές εκδηλώσεις και κοινωνικό αποκλεισμό». Στον τελικό αγώνα η Ομάδα του Βι επιχειρηματολόγησε υπέρ της θέσης »Αξίζει οι νέοι να ασχολούνται με τον πρωταθλητισμό γιατί τα θετικά είναι περισσότερα από τα αρνητικά» ενώ η Ομάδα του Β3 υπέρ της αντίπαλης θέσης »Δεν αξίζει οι νέοι να ασχολούνται με τον πρωταθλητισμό γιατί τα αρνητικά είναι περισσότερα από τα θετικά».

agones logou 1     agones logou 2
Αγώνες Λόγου των μαθητών της Β΄τάξης

Στις εκδηλώσεις του Σχολείου προσκλήθηκε και παρευρέθηκε ο παλαίμαχος ποδοσφαιριστής της Νίκης Βόλου, Στράτος Μαντζανάς, ο οποίος μεταξύ των άλλων τόνισε στους μαθητές:
«Όλοι σας γνωρίζετε τα οφέλη του αθλητισμού. Εάν μου επιτρέπετε όμως θα ήθελα να σας δώσω μια συμβουλή: να σέβεστε τον αντίπαλό σας. Για να διεξαχθεί ένας αγώνας χρειάζονται δυο ομάδες, οπότε τον αντίπαλο οφείλουμε να τον σεβόμαστε όπως σεβόμαστε τον συμπαίκτη μας και τον ίδιο μας τον εαυτό, αφού χωρίς αντίπαλο δεν θα υπήρχε αγώνας. Είναι σημαντικές οι αθλητικές επιδόσεις και διακρίσεις, όμως είναι εξίσου σημαντική και κληρονομιά που θα αφήσετε με τη γενικότερη παρουσία σας στον αθλητισμό και την κοινωνία. Για το λόγο αυτό αισθάνομαι ιδιαίτερα περήφανος για την τιμή που μου κάνατε και με καλέσετε να παρευρεθώ σ’ αυτή την όμορφη εκδήλωση του σχολείου σας και εύχομαι σε όλους σας να νιώσετε στο μέλλον αυτό που νιώθω εγώ τώρα».

School Day Sport 1     School Day Sport 2

Στη συνέχεια διεξήχθησαν ενδοσχολικοί Αγώνες Αθλοπαιδειάς, σε αθλήματα που επέλεξε ο Σύλλογος Διδασκόντων μετά από εισήγηση των Εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής του σχολείου μας.

School Day Sport 3     School Day Sport 4


Σχολικό έτος 2013 – 2014

Διεξαγωγή αγώνων λόγου

Στα πλαίσια της διδασκαλίας του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας, την Πέμπτη  8 Μαΐου 2014 διεξήχθησαν αγώνες λόγου ανάμεσα στα τμήματα της Β΄ τάξης του 1ου Γυμνασίου υπό την καθοδήγηση των φιλολόγων Γεράκα Βασιλικής και Κολίτσα Μαρίας. Στόχοι της συγκεκριμένης δράσης ήταν να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές τη σημαντικότητα της επιχειρηματολογίας και της σωστής έκφρασης, να μάθουν να συνδιαλέγονται, να συνεργάζονται και να επικοινωνούν.

Έργα των μαθητών μας για την επέτειο της 25ης Μαρτίου

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Σχολείου με την καθοδήγηση των υπευθύνων φιλολόγων της γιορτής, Β. Γεράκα, Δ. Καρακούση και της καθηγήτριας  των καλλιτεχνικών Εύης Αγαλοπούλου φιλοτέχνησαν ζωγραφιές για τη διακόσμηση της αίθουσας του θεάτρου και τα προγράμματα της γιορτής.

25 Martiou


6η Μαρτίου: Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο σύμφωνα με το υπ’ αρ. πρωτ. 31528/Γ1/05.03.2014 έγγραφο του Υ.ΠΑΙ.Θ. Η ημέρα αυτή αποτελεί μια αφορμή για τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς όλων των σχολικών μονάδων της χώρας να ανταλλάξουν σκέψεις, ιδέες και εμπειρίες, να ενημερωθούν ή και να προτείνουν τρόπους για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.
Το 1ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας Βόλου ανταποκρινόμενο στην πρόσκληση του Υ.ΠΑΙ.Θ. διοργάνωσε δραστηριότητες για την πρόληψη της σχολικής βίας, με συντονιστή τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό του σχολείου Απ. Ευαγγελιά.
Οι μαθητές ενημερώθηκαν από τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό για την σχολική βία και τις μορφές της και στη συνέχεια παρακολούθησαν βίντεο που δημιουργήθηκε από ομάδα μαθητών του Γυμνασίου μας. Ακολούθησαν βιωματικά εργαστήρια που συμμετείχαν όλα τα τμήματα του σχολείου με συντονιστές τους εκπαιδευτικούς των τμημάτων και δραστηριότητες που σχεδίασε ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός του σχολείου για την σχολική βία.
Μέσα από το εργαστήριο καταγράφηκαν τα συναισθήματα των τριών πρωταγωνιστών (θύτη, θύματος και παρατηρητή) όπως αυτά έγιναν αντιληπτά από τους μαθητές μετά από παρατήρηση σκίτσων στα οποία διαδραματίζονται πράξεις σχολικής βίας και εκφοβισμού. Οι ομάδες των μαθητών κατά τάξεις, αφού κατέγραψαν στο αντίστοιχο φύλλο δραστηριότητας τα συναισθήματά τους και τους προτεινόμενους τρόπους αντιμετώπισης τέτοιων φαινομένων, τα παρουσίασαν και τα συζήτησαν με τη βοήθεια του συντονιστή καθηγητή του τμήματός τους.
Τελικός στόχος της όλης δραστηριότητας ήταν ανάδειξη της βεβαιότητας ότι απέναντι στη σχολική βία κανείς δεν είναι μόνος του.
Τα φύλλα εργασίας που χρησιμοποίησαν οι ομάδες των μαθητών συγκεντρώθηκαν από τον συντονιστή εκπαιδευτικό για περαιτέρω επεξεργασία.


Συμμετοχή στη δράση «+δημιουργώ» 

Η δράση «+δημιουργώ» διεξήχθη από 4 Φεβρουαρίου 2014 έως 14 Φεβρουαρίου 2014, κατά τη διάρκεια των μαθημάτων. Στο Σχολείο μας διατέθηκαν δύο διδακτικές ώρες για τη δημιουργία του Λογότυπου με στόχο την ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας σε θέματα βίας και εκφοβισμού, την ανάδειξη θετικών προτύπων συμπεριφοράς και την αξία της ανάπτυξης σχέσεων που στηρίζονται στο σεβασμό, την κατανόηση και την αποδοχή. Αφού προηγήθηκε ενημέρωση/ συζήτηση του υπεύθυνου των δράσεων για την πρόληψη της σχολικής βίας και του εκφοβισμού της σχολικής μονάδας Απ. Ευαγγελιά με τους μαθητές, με χρήση σχετικών πηγών και εκπαιδευτικού υλικού, οι μαθητές δημιούργησαν τον δικό τους Λογότυπο του Παρατηρητηρίου Πρόληψης της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού.

bulling 1     bulling 3     bulling 7

bulling 10     bulling 5     bulling 8

bulling 11     bulling 14     bulling 15

bulling 13     bulling 6     bulling 2

bulling 18  bulling 19  bulling 17bulling 16    bulling 4     bulling 12

Η Επιτροπή της σχολικής μας μονάδας επέλεξε και υπέβαλε στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης το παρακάτω Λογότυπο προκειμένου να συμμετάσχει στη δράση «+δημιουργώ».

Violence 640

Λογότυπο του μαθητή


Δραστηριότητες του Glossomobil (Γερμανικά σε Κίνηση)

Στο πλαίσιο του προγράμματος «Glossomobil – Γερμανικά σε Κίνηση» το 1ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας δέχθηκε τη Δευτέρα 14 και την Τρίτη 15 Οκτωβρίου την επίσκεψη αντιπροσωπείας του Ινστιτούτου Γκαίτε της Θεσσαλονίκης μετά από πρόσκληση της καθηγήτριας γερμανικών του σχολείου Βασιλικής Παπαποστόλου και με την έγκριση της διευθύντριας του σχολείου Δρ Ελένης Χατζηδημητρίου και του Συλλόγου διδασκόντων. Συντονίστριες του προγράμματος ήταν οι καθηγήτριες γερμανικών και συνεργάτιδες του Ινστιτούτου Γκαίτε Μαρία Ανδρεαδάκη και Ευαγγελία Καραμανίδου.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία για βιωματική προσέγγιση της γνώσης μέσα από τραγούδι, ομαδικά παιχνίδια και διδακτικό παιχνίδι στην αυλή. Στο τέλος της εκδήλωσης τα παιδιά εξέφρασαν τον ενθουσιασμό τους για τη συμμετοχή τους στις δραστηριότητες του Glossomobil (Γερμανικά σε Κίνηση) καθώς και την επιθυμία τους να τους ξαναδοθεί η ευκαιρία για συμμετοχή σε τέτοιου είδους προγράμματα.

Glossomobil

              Glossomobil 2


Εβδομάδα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

Την Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2013 στο πλαίσιο της εβδομάδας Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκαν περιβαλλοντικές δράσεις με προβολή ταινιών και βιωματικό εργαστήριο.
Οι μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξης παρακολούθησαν σύντομο βίντεο που αναφέρεται στον μύθο του Ερυσίχθονα και δημιουργήθηκε ως εργαλείο προβληματισμού και ευαισθητοποίσης.

Στη συνέχεια συζήτησαν και κατέγραψαν τις απόψεις τους για τη διαχρονικότητα των περιβαλλοντικών προβλημάτων και την αλόγιστη συμπεριφορά του ανθρώπου προς το περιβάλλον. Για τις δραστηριότητες χρησιμοποιήθηκαν τα φύλλα δραστηριοτή-των του Δημήτρη Παπαθανασίου, Υπεύθυνου Περιβαλλοντικής Εκπ/σης Α/θμιας Ανατ. Αττικής, για το πρόγραμμα «Η Μυθολογία της Περιβαλλοντικής – Η Περιβαλλοντική της Μυθολογίας – Ο Μύθος του Ερυσίχθονα», προσαρμοσμένα  στον περιορισμένο χρόνο των δραστηριοτήτων που ακολούθησαν.
Η Α΄ ομάδα προσπάθησε να ταυτίσει τους πρωταγωνιστές του μύθου και να τους τοποθετήσει στη σύγχρονη πραγματικότητα.
Η Β΄ ομάδα κλήθηκε να προτείνει το δικό της τέλος στο μύθο.
Η Γ΄ομάδα εντόπισε περιβαλλοντικές έννοιες και περιβαλλοντικά προβλήματα μέσα από το κείμενο του μύθου και τη σύγχρονη διασκευή του.
Η Δ΄ ομάδα ασχολήθηκε με τις δυσμενείς επιπτώσεις της διαχείριση των απορριμμάτων και κλήθηκε να ιεραρχήσει προτάσεις που αναφέρονταν στο πώς σκεφτόμαστε και αντιδρούμε σε σχέση με τη διαχείριση των απορριμμάτων.
Οι ομάδες μέσω των εκπροσώπων τους παρουσίασαν την πρόταση της κάθε ομάδας και ακολούθησε σύντομη συζήτηση και προβληματισμός για τα όσα αναφέρθηκαν.
Οι μαθητές της Γ΄τάξης παρακολούθησαν το ντοκιμαντέρ ΗΟΜΕ σε σκηνοθεσία Yann Arthus-Bertrand και στη συνέχεια συζήτησαν για τα σύγχρονα περιβαλλοντικά προβλήματα σχετικά με την αλόγιστη χρήση των φυσικών πόρων και την ανεξέλεγκτη επιβάρυνση του φυσικού περιβάλλοντος.
Το πρόγραμμα των περιβαλλοντικών δραστηριοτήτων σχεδίασε ο Ευθύμιος Γεωργούσης με την υποστήριξη της Διευθύντριας του Σχολείου, Ελένης Χατζηδημητρίου και για την υλοποίησή του συνεργάστηκαν οι εκπαιδευτικοί: Ε. Μπάρτζιαλη, Β. Γεράκα, Απ. Ευαγγελιάς, Σ. Μόσιος, Μ. Χατζή, Σ. Σπυρέλης και Ν. Τρύφωνα.


Σχολικό έτος 2012 – 2013

Συμμετοχή στον Διαγωνισμό Τέχνης «Δημιουργώ εκ του μηδενός»

Οι μαθητές δουλεύοντας σε ομάδες και χρησιμοποιώντας διάφορα ανακυκλώσιμα υλικά δημιούργησαν τρισδιάστατα έργα και συμμετείχαν ο καθένας με τον δικό του τρόπο στο Διαγωνισμό Τέχνης, που διεξάγεται από 14 Μαρτίου έως 5 Απριλίου 2013, με θέμα «Δημιουργώ εκ του μηδενός» του Υπουργείου Περιβάλλοντος Ενεργείας και Κλιματικής Αλλαγής, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού. Ο Διαγωνισμός έχει ως στόχο να ευαισθητοποιήσει μέσω της τέχνης τους μαθητές στο πως μπορούμε όλοι να συμβάλλουμε στη μείωση των απορριμμάτων και συγκεκριμένα στην συνειδητοποίηση της αξίας της ανακύκλωσης  χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμα υλικά από πλαστικό, αλουμίνιο, χαρτί κλπ.

Τα έργα των 5 ομάδων μαθητών

OLYMPUS DIGITAL CAMERA     OLYMPUS DIGITAL CAMERA     OLYMPUS DIGITAL CAMERA     OLYMPUS DIGITAL CAMERA     OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ο Σύλλογος των Διδασκόντων επέλεξε το έργο της τρίτης ομάδας προκειμένου να εκπροσωπήσει το σχολείο στον Διαγωνισμό.
Υπεύθυνη για τον Διαγωνισμό είναι η συνάδελφος Μαρία Τριανταφύλλου, Καλλιτεχνικών.


Συμμετοχή και συνεργασία στην πανελλαδική επιστημονική έρευνα για την πρόληψη της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού

Το 1ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας συμμετέχει με δύο τμήματα από την Α΄και Β΄ τάξη στις δράσεις του Παρατηρητηρίου για την πρόληψη της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. Σκοπός της έρευνας είναι η ενεργοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας, ώστε να αποτυπωθεί με σαφήνεια για πρώτη φορά, σε Πανελλαδικό επίπεδο, το εύρος του φαινομένου και η συγκρότηση πρωτογενούς υλικού καταγραφής και μελέτης, ώστε οι δράσεις για την πρόληψη να καταστούν βασικό στοιχείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί για τις δράσεις της έρευνας στο σχολείο μας είναι: Ευθύμιος Γεωργούσης, Χρήστος Γαλαζούλας, Βασιλική Χατζοπούλου και Σπύρος Μόσιος.


Μουσικό σχήμα του 1ου Γυμνασίου Νέας Ιωνίας

musevent 1b

musevent2b