Το πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης «ΚΛΙΜΑΖΩ: Ακολουθώ τον ρυθμό της Φύσης» εντάσσεται στη θεματολογία Κλιματική αλλαγή ? Ανθρωπογενείς/Φυσικές καταστροφές. Εμψυχώτριες του προγράμματος ήταν η κα Βασιλική Βούλγαρη, Υπ/ντρια-ΠΕ86 και συντονίστρια, η κα Σοφία Ζάχου ΠΕ05, η κα Μαρία Λαγού, ΠΕ79.1 και η κα Βασιλική Παπαποστόλου, ΠΕ07.
Οι εμπειρίες, η γνώση και τα βιώματα κοινοποιήθηκαν στους εταίρους του Εθνικού Εκπαιδευτικού Δικτύου Δράσης με θέμα «Κωνσταντινούπολη-Θεσσαλονίκη, μια Εκπαιδευτική Συνύπαρξη – Πολίτες της Πόλης, Έλληνες της Οικουμένης» που ιδρύθηκε από τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης και στο οποίο είναι μέλος το σχολείο μας από την τη φετινή σχολική χρονιά. Δείτε ΕΔΩ το δελτίο τύπου.
Η παιδαγωγική ομάδα ασχολήθηκε με την κλιματική αλλαγή, που αποτελεί επείγουσα απειλή για τον πλανήτη μας, καθώς έχει ως αποτέλεσμα ποικίλες και σοβαρές συνέπειες που εκτείνονται σε κάθε γωνιά του. Οι μαθητές και οι μαθήτριες, μέσα από τις δράσεις του προγράμματος κατέληξαν πως είναι επιτακτική η ανάγκη να ληφθούν άμεσα μέτρα για την αντιμετώπισή της, καθώς οι εκτεταμένες συνέπειές της έχουν τη δυνατότητα να επηρεάσουν πολλές πτυχές της καθημερινότητάς μας. Το μέλλον της ανθρωπότητας εξαρτάται από το πώς εμείς οι άνθρωποι εντασσόμαστε και συμβιώνουμε με το περιβάλλον μας.
Πριν διδάξουμε στα παιδιά πώς να θεραπεύουν και να προστατεύουν τη φύση, είναι απαραίτητο η οικογένεια, το σχολείο και η κοινωνία να ενισχύσουμε τη σχέση τους με τον φυσικό κόσμο. Αυτός ήταν και ο κύριος στόχος μας μέσα από την παρέμβαση αυτή. Θελήσαμε μέσα από τις δραστηριότητες να ενισχύσουμε την ολιστική ανάπτυξη των παιδιών, την καλλιέργεια της κριτικής τους σκέψης, την κατάκτηση της γνώσης μέσα από βιωματικές διαδικασίες, την ευαισθητοποίησή τους για τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και για το αποτύπωμά της στο περιβάλλον. Όταν ένα παιδί αντιμετωπίζει και επιλύει προσωπικές προκλήσεις στην καθημερινή του ζωή, ενισχύεται η αυτοπεποίθησή του και η κοινωνική του συμμετοχή και δράση, αναδύονται ικανότητες και δεξιότητές του και οδηγείται στο να κάνει επιλογές που μπορούν να επιφέρουν αλλαγές τόσο στον εαυτό του όσο και στο περιβάλλον του γύρω του.
Δείτε βίντεο που δημιούργησαν οι μαθητές/τριες :