eTwinning

ETWINNING 2024-2025

Εισαγωγικό σημείωμα

Τα προγράμματα eTwinning αποτελούν μια εξαιρετική ευκαιρία για εκπαιδευτικούς και μαθητές να συνεργαστούν με σχολεία από όλη την Ευρώπη (και όχι μόνο), αξιοποιώντας τις δυνατότητες της τεχνολογίας και της εξ αποστάσεως συνεργασίας. Μέσω των έργων αυτών, οι μαθητές συμμετέχουν ενεργά σε δημιουργικές και διαθεματικές δραστηριότητες, καλλιεργώντας δεξιότητες συνεργασίας, επικοινωνίας, γλωσσικής έκφρασης, ψηφιακού γραμματισμού και πολιτειότητας.

Στο σχολείο μας, υλοποιούμε έργα eTwinning που ενισχύουν τη διαπολιτισμική κατανόηση, την καινοτομία στη μάθηση και την αλληλεπίδραση με μαθητές και εκπαιδευτικούς από διαφορετικές χώρες. Τα έργα αυτά συνδέονται συχνά με το αναλυτικό πρόγραμμα και εμπλέκουν ενεργά τους μαθητές, κάνοντάς τους να συμμετέχουν με ενθουσιασμό και δημιουργικότητα.

 

eTwinning project : “The Magic of Geomath”

Συνεργασία των καθηγητών ΠΕ03, Αθανάσιου Πιτσάβα και Καλλιόπης Τάσιου με μαθητές από τα τμήματα Β2 και Β3

Το θέμα του έργου The Magic of Geomath είναι η προώθηση των Μαθηματικών και της Γεωμετρίας μέσω της κίνησης. Σε αυτό το συναρπαστικό έργο eTwinning, στοχεύουμε να εξερευνήσουμε τον συναρπαστικό κόσμο των μαθηματικών και της γεωμετρίας μέσα από το πρίσμα της κίνησης. Στόχος μας είναι να εμπλέξουμε τους μαθητές σε πρακτικές δραστηριότητες που καταδεικνύουν πώς οι γεωμετρικές έννοιες δεν είναι απλώς θεωρητικές, αλλά ζωντανές στον κόσμο γύρω μας. Ενσωματώνοντας την τεχνολογία και τη δημιουργική σκέψη, θα ανακαλύψουμε πώς τα μαθηματικά χρησιμοποιούνται στην καθημερινή ζωή, από το σχεδιασμό δομών έως τη δημιουργία τέχνης. Μέσω συνεργατικών έργων, οι μαθητές θα συνεργαστούν πέρα ​​από τα σύνορα για να εμβαθύνουν την κατανόησή τους για τις μαθηματικές αρχές, διασκεδάζοντας παράλληλα. Από τη δημιουργία δυναμικών σχημάτων έως την εξερεύνηση της τρισδιάστατης εκτύπωσης, αυτό το έργο θα είναι ένα ταξίδι ανακάλυψης και καινοτομίας.

Βασικοί στόχοι του έργου είναι:

  • Ενίσχυση του ψηφιακού γραμματισμού και της ομαδικής εργασίας μέσω δραστηριοτήτων που συναρπάζουν.
  • Εξερεύνηση μαθηματικών εννοιών σε πραγματικά περιβάλλοντα
  • Ανάπτυξη δημιουργικής σκέψης και δεξιοτήτων επίλυσης προβλημάτων.
  • Προώθηση της διεθνούς συνεργασίας μεταξύ των μαθητών.

Οι δραστηριότητες της ομάδας βρίσκονται συγκεντρωμένες στην παρακάτω ψηφιακή πλατφόρμα   wakelet  

 

 

eTwinning project : “Maths and Sports”

Τα μαθηματικά είναι μια επιστήμη που έχει τεράστιο αντίκτυπο στη λειτουργία του ανθρώπου στον σύγχρονο κόσμο. Πρόκειται για έναν τομέα γνώσης του οποίου η σημασία εξακολουθεί να αυξάνεται – πολλά επαγγέλματα συνδέονται στενά με τα μαθηματικά. Η ανάπτυξη νοητικών δεξιοτήτων, η χρήση της γνώσης στην πράξη, η επίλυση προβλημάτων με δημιουργικό ή μιμητικό τρόπο είναι η ουσία του μαθήματος των μαθηματικών.

Το έργο «Μαθηματικά και αθλητισμός» είναι η απάντησή μας στις ανάγκες ενός μαθητή που εξακολουθεί να απαιτεί νέες μεθόδους και μορφές εργασίας, καθώς και μια απάντηση στην απροθυμία των μαθητών για τα μαθηματικά.

Χάρη σε αυτό το έργο, θα θέλαμε οι μαθητές να παρατηρήσουν την ανάγκη να μάθουν μαθηματικά και να καταλήξουν στο συμπέρασμα ότι τα μαθηματικά δεν είναι δύσκολα και βαρετά, αλλά μπορούν να είναι μια ενδιαφέρουσα περιπέτεια. Στόχος του έργου «Μαθηματικά και Αθλητισμός» είναι η υποστήριξη της ολοκληρωμένης και αρμονικής ανάπτυξης του μαθητή μέσω της επαφής με τα μαθηματικά κατά τη διάρκεια διασκεδαστικών και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων.

Οι μαθητές του τμήματος Α2, θα προετοιμαστούν να χρησιμοποιήσουν συνειδητά και κριτικά τα επιτεύγματα της μαθηματικής επιστήμης και να ανακαλύψουν τον αντίκτυπο των μαθηματικών στην καθημερινή ζωή.

Ειδικοί στόχοι:

  • βελτίωση της εικόνας των μαθηματικών και αύξηση του ενδιαφέροντος των μαθητών.
  • προετοιμασία των μαθητών για τη συνειδητή χρήση των μαθηματικών στην καθημερινή ζωή·
  • εισαγωγή σε αξιοπερίεργα και ζητήματα από την ιστορία των μαθηματικών·
  • δημιουργική προσέγγιση στα μαθηματικά·
  • ανάπτυξη φαντασίας και εκμάθηση λογικής σκέψης·
  • επέκταση των γνώσεων στον τομέα των βασικών εννοιών που σχετίζονται με τα μαθηματικά·
  • ανάπτυξη κοινωνικών στάσεων, ομαδικής εργασίας· • ανάπτυξη δεξιοτήτων

Aνατρέξτε στο παρακάτω link όπου υπάρχουν οι πιο σημαντικές δραστηριότητες των μαθητών στο πλαίσιο υλοποίησης του project  Maths and sports

 

eTwinning project: «Math + literature» ,  Β΄ Γυμνασίου 

Η αστυνομική λογοτεχνία και τα μαθηματικά, παρότι φαινομενικά διαφορετικά, έχουν κοινά σημεία που συνδέονται με την ανάλυση, τη λογική σκέψη και την επίλυση προβλημάτων. Η σχέση τους αποτυπώνεται μέσα από βιβλία, χαρακτήρες και συγγραφείς που εμπνέονται από μαθηματικές ιδέες.

Κοινά στοιχεία

  1. Λογική και Σκέψη:
    • Στην αστυνομική λογοτεχνία, οι ντετέκτιβ χρησιμοποιούν λογική για να λύσουν μυστήρια. Παρόμοια, τα μαθηματικά απαιτούν συστηματική σκέψη για την επίλυση προβλημάτων.
    • Ο Sherlock Holmes, για παράδειγμα, είναι χαρακτηριστικός για τη χρήση αναλυτικής σκέψης, η οποία θυμίζει μαθηματική μεθοδολογία.
  2. Μοτίβα και Δομές:
    • Τα μαθηματικά και τα αστυνομικά μυστήρια συχνά βασίζονται σε μοτίβα και συμμετρίες. Ένα μυθιστόρημα μπορεί να οργανώνεται σαν ένα «πρόβλημα» που ο αναγνώστης καλείται να λύσει.
  3. Κρυπτογραφία και Κώδικες:
    • Η κρυπτογραφία, ένας κλάδος των μαθηματικών, έχει συχνά ρόλο στις αστυνομικές ιστορίες (π.χ. αποκρυπτογράφηση μηνυμάτων ή ενδείξεων).

     «Και δεν έμεινε κανείς»,  Agatha Christie

    Το Reading Club πρόκειται να ανακαλύψει πώς συνδέονται τα Μαθηματικά με τα αστυνομικά μυθιστορήματα. Και τι καλύτερο για αυτό, από το μυθιστόρημα της Agatha Christie «And then where none»! Ένα μυθιστόρημα που το κατέταξε και στην πρώτη θέση των βιβλίων της! Ας δούμε αν μπορούμε να ανακαλύψουμε τον δολοφόνο και τη μαθηματική λογική που κρύβεται στις σελίδες του βιβλίου!

    1. οι μαθητές θα παρουσιαστούν σε μια εφαρμογή digipad
    2. οι μαθητές θα παρουσιάσουν το σχολείο τους
    3. θα  σχεδιάσουμε το πορτρέτο της Αγκάθα Κρίστι
    4. θα μοιραστούμε πληροφορίες για το βιογραφικό της που μας εντυπωσίασαν
    5. Πού είναι το Ντέβον (η πόλη του οικοπέδου); Πού είναι η πόλη σας; ας το βρούμε στον χάρτη
    6. Ποιος χαρακτήρας είναι αυτός που σας αρέσει περισσότερο και ποιος είναι αυτός που αντιπαθείτε περισσότερο και γιατί;
    7. ας ζωγραφίσουμε μερικούς χαρακτήρες
    8. ας φτιάξουμε ένα λογότυπο για το έργο
    9. Τι γίνεται με το τραγούδι ten small niggers έχεις κάτι παρόμοιο στη χώρα σου; Υπάρχει κάποιο τραγούδι στη χώρα σας που να μας λέει μια αληθινή ιστορία; πείτε μας για αυτό.
    10. Έχετε ακούσει ποτέ για τον Αριστοτέλη, αρχαίο φιλόσοφο και πολυμαθή; Μπορούμε να βρούμε κάποια λογικά συμπεράσματα κατά την ανάγνωση; Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο δολοφόνος;
    11. θα δημιουργήσουμε ομάδες μεταξύ των χωρών που έχουν τους ίδιους ύποπτους.
    12. Θα δούμε την ταινία και θα τη συγκρίνουμε με το βιβλίο (αφού μάθουμε ποιος την έκανε)
    13. θα δραματοποιήσουμε διαλόγους από το βιβλίο και το βίντεο
    14. θα γράψουμε όλοι μαζί το μικρό μας μυθιστόρημα μυστηρίου
    15. θα ανταλλάξουμε χριστουγεννιάτικες κάρτες με πραγματικό ταχυδρομείο
    16. θα επικοινωνήσουμε με τους μαθητές μαζί με skype ή webex;

    Aνατρέξτε στο παρακάτω link όπου υπάρχουν περισσότερες πληροφορίες για το project Math + Literature

    ETWINNING 2014-2015

    ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ
    EUROPΪISCHER TAG DER FREMDSPRACHEN

    Υπεύθυνη καθηγήτρια: Βασιλική Παπαποστόλου, Γερμανικών
    Συμμετέχοντες: οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γερμανικής Γλώσσας όλων των τμημάτων της Β΄ τάξης (Β1-Β2-Β3-Β4)

    ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΜΕΡΑ ΤΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ – 26 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
     Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει καθιερώσει την 26η Σεπτεμβρίου ως την ημέρα εορτασμού των ευρωπαϊκών γλωσσών.
     Με αφορμή αυτή τη γιορτή των γλωσσών ξεκινήσαμε τη συνεργασία μας με τρία σχολεία σε αντίστοιχες ευρωπαϊκές χώρες.
     Πολωνία, Σλοβακία και Τουρκία ήταν οι χώρες με τις οποίες συνεργαστήκαμε.

    ΟΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ
     Στο έργο Etwinning πήραν μέρος όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄τάξης που διδάσκονται τη γερμανική γλώσσα στο σχολείο μας.
    Η γλώσσα εργασίας ήταν τα Γερμανικά.

    ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ
    1.Τα τέσσερα συνεργαζόμενα σχολεία αντάλλαξαν ταχυδρομικά κάρτες. Ο κάθε μαθητής/ η κάθε μαθήτρια έγραψε και φιλοτέχνησε την αγαπημένη του/της λέξη στα Γερμανικά και στην αντίστοιχη μητρική.
    2.Το επόμενο βήμα ήταν η συγκέντρωση όλων των καρτών και η δημιουργία ενός λεξικού σε τέσσερις γλώσσες με όλες τις αγαπημένες λέξεις.

    4lexikaΛΕΞΙΚΟ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ – ΣΛΟΒΑΚΙΚΟ – ΕΛΛΗΝΙΚΟ
    ΛΕΞΙΚΟ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ – ΠΟΛΩΝΙΚΟ – ΕΛΛΗΝΙΚΟ
    ΛΕΞΙΚΟ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟ – ΕΛΛΗΝΙΚΟ
    ΛΕΞΙΚΟ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ – ΤΟΥΡΚΙΚΟ – ΕΛΛΗΝΙΚΟ (2)

    Υπεύθυνη:
    Βασιλική Παπαποστόλου, Γερμανικής γλώσσας


    eTwinning 1
    Projet: culture de boΪte de Volos
    culture de boΪte de Venise

    Ϊcoles partenaires: 1o Gymnasio Neas Ionias, Volos, GrΪce.
    Scuola Media Statale VICO, Italie.
    professeurs: Serenella Parolin, Karapati Aristi

    Description : PrΪsenter et connaΪtre lΪautre dans sa vie scolaire. Partager des informations sur les diffΪrents aspects culturels des pays partenaires comme mythologie, histoire. Traditions et fΪtes. Hommes cΪlΪbres des pays partenaires qui ont vΪcu Ϊ Volos.

    eTwinning 2
    Unsere Schule und unsere Stadt mit unseren Augen (Συνεργασία με Γαλλία)

    Πληροφορίες για το έργο
    Οι μαθητές θα παρουσιάσουν το σχολείο τους, τα μαθήματά τους, τις εξωσχολικές τους δραστηριότητες. Θα παρουσιάσουν την πόλη του Βόλου μέσα απ΄ τα μάτια του μαθητή.

    Αναμενόμενα αποτελέσματα
    Εμπλουτισμός γνώσεων σε τομείς όπως η ξένη γλώσσα, γεωγραφία, ιστορία, πολιτισμός. Αποτρέπεται η διδακτική μονομέρεια και ενισχύεται η καθοδηγούμενη αυτενέργεια των μαθητών. Ανάπτυξη δημιουργικών και κριτικών στάσεων και δεξιοτήτων. Κίνητρα για την εκμάθηση της ξένης γλώσσας και η δυνατότητα εξάσκησής της. Καλλιεργείται κλίμα συνεργασίας και αξιοποιείται δημιουργικά η διαφορετικότητα. Αναπτύσσονται δεξιότητες διαπροσωπικής επικοινωνίας με την ανταλλαγή απόψεων, κρίσεων και συναισθημάτων. Εξάλειψη πιθανών προκαταλήψεων. Δυνατότητα αξιολόγησης της εργασίας τους από τους ίδιους τους μαθητές.

    Τσάντου Δανάη
    ΠΕ07 Γερμανικής Φιλολογίας

    eTwinning 3
    Etwinning Γ΄ Γυμνασίου – Γερμανικά
    ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΗΘΟΠΟΙΟΥΣ

    Μια ομάδα περίπου 15 μαθητών και μαθητριών της Γ΄ τάξης του Γυμνασίου μας συνεργάζεται με μια ομάδα μαθητών και μαθητριών από ένα σχολείο στην πόλη Glogow της Πολωνίας .
    Οι μαθητές γνωρίζονται μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων και γυρίζουν μικρές ταινίες με θέματα όπως το σχολείο τους, αστείες ιστορίες και ανέκδοτα.
    Πραγματοποιούνται και ζωντανές συνομιλίες μέσω skype, όπου οι μαθητές του σχολείου μας μπορούν να ρωτήσουν τους Πολωνούς μαθητές για διάφορα ήθη και έθιμα του τόπου τους. π.χ. για τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά και να πληροφορήσουν τους Πολωνούς για αντίστοιχα ελληνικά ήθη και έθιμα.

    Βασιλική Παπαποστόλου, Καθηγήτρια Γερμανικών