ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: 2011-2012
Αρ. Έγκρισης Προγράμματος Πρ. 4/21-12-2011
«ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ &
ΣΧΕΔΙΑΖΩ ΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΜΟΥ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑ»
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ: ΓΕΩΡΓΟΥΣΗΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ, ΠΕ01
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ: Δρ. ΧΑΤΖΗΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΕΛΕΝΗ, ΠΕ02, Δ/ντρια του 1ου Γυμνασίου Νέας Ιωνίας
ΜΟΣΙΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ, ΠΕ15
ΠΙΤΣΑΒΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ, ΠΕ03
Η ΟΜΑΔΑ ΜΑΣ
ΓΟΥΡΓΙΩΤΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ | ΜΠΑΛΛΑΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΟΣ |
ΚΑΒΟΥΡΑΣ ΜΑΝΩΛΗΣ | ΝΑΚΑΣ ΣΠΥΡΟΣ |
ΚΕΣΜΕΤΖΗΣ – ΜΑΝΣΟΥΡ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ | ΝΤΟΝΤΑ ΣΥΛΒΙΑ |
ΛΑΓΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ | ΝΤΟΥΣΗ ΙΩΑΝΝΑ |
ΜΑΛΟΥΣΗ ΝΤΑΜΙΑΝΑ | ΟΥΖΟΥΝΗΣ ΣΩΤΗΡΗΣ |
ΜΑΡΟΥΓΚΑ ΑΝΝΑ | ΠΑΡΑΣΧΑΚΗΣ ΝΙΚΟΣ |
ΜΑΣΔΡΑΚΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ | ΠΑΠΠΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ |
ΜΑΤΘΑΙΟΥ ΜΑΝΩΛΗΣ | ΣΑΡΑΦΙΔΗΣ ΕΥΓΕΝΙΟΣ |
ΜΑΤΣΑΒΙΝΟΣ ΑΡΓΥΡΗΣ | ΣΕΡΗΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ |
ΜΕΡΚΟΝΙΑΝ ΔΗΜΗΤΡΑ | ΣΕΦΕΡΚΟΛΗ ΜΙΡΑΝΤΑ |
ΜΙΜΙΚΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΑ | ΣΤΑΘΗ ΧΡΥΣΟΥΛΑ |
ΜΠΑΛΛΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ |
Στα πλαίσια του προγράμματος Αγωγής Σταδιοδρομίας, «Ανακαλύπτω τον εαυτό μου & σχεδιάζω την επαγγελματική μου σταδιοδρομία», που υλοποιήθηκε τη σχολική χρονιά 2011-2012, προσπαθήσαμε μέσα από συγκεκριμένα βήματα να καταστρώσουμε ένα προσωπικό σχέδιο δράσης που σκοπό έχει να μας βοηθήσει στην εκπαιδευτική και αργότερα στην επαγγελματική μας πορεία.
Στην ομάδα ενθαρρύνθηκαν όλα τα παιδιά για συμμετοχή και αναπτύχθηκε ενισχυτικό περιβάλλον. Μπορέσαμε να εξασφαλίσουμε την ισότιμη συμμετοχή, να σεβαστούμε τις απόψεις των άλλων, να κρατήσουμε τη συζήτηση «εντός θέματος», να αποφύγουμε τυχόν σύγχυση, να επιτύχουμε τη σαφήνεια, να ερμηνεύσουμε και όχι να κρίνουμε, να δημιουργήσουμε κλίμα εμπιστοσύνης, ασφάλειας και αποδοχής.
Γενικός σκοπός στο πρώτο μέρος του προγράμματός μας, «Ανακαλύπτω τον εαυτό μου», ήταν η ανάπτυξη συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων με έμφαση στην επικοινωνία, την προσωπική υπευθυνότητα, την αυτογνωσία – αυτόαντίληψη – αυτοεικόνα, την αυτοπεποίθηση, την αυτοεπίγνωση και αυτοαποδοχή, την αναγνώριση – έκφραση, τον χειρισμό των συναισθημάτων και των στρατηγικών αντιμετώπισης αγχογόνων καταστάσεων. Καλλιεργήσαμε τομείς της συναισθηματικής νοημοσύνης, με στόχο να αναπτύξουμε ένα υγιές ρεπερτόριο συναισθημάτων. Αναγνωρίσαμε, εκφράσαμε και χειριστήκαμε σε ικανοποιητικό βαθμό τα συναισθήματά μας. Σε μικρό βαθμό καταφέραμε να χρησιμοποιήσουμε εναλλακτικούς τρόπους έκφρασης αρνητικών συναισθη-μάτων. Αποδεχθήκαμε την εικόνα του εαυτού μας και με έκπληξη συνειδητοποιήσαμε τα θετικά χαρακτηριστικά του εαυτού μας. Χαρακτηριστικό ήταν ότι όταν μας ζητήθηκε να χαρακτηρίσουμε με λέξεις τον εαυτό μας, αναφερθήκαμε με ευκολία στα αρνητικά χαρακτηριστικά και δυσκολευτήκαμε να αναφερθούμε σε θετικά. Συνεργαστήκαμε, επικοινωνήσαμε, γίναμε περισσότερο υπεύθυνοι, εργαστήκαμε στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησης, καλλιεργήσαμε την κριτική σκέψη. Στην πορεία του προγράμματος υπήρξε έντονος ο προβληματισμός κατά πόσο είναι έτοιμος ο εκπαιδευτικός να αντιμετωπίσει τις εκρήξεις των συναισθημάτων.
Στο δεύτερο μέρος του προγράμματος «σχεδιάζω την επαγγελματική μου σταδιοδρομία», αφού παρατηρήσαμε την κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε σήμερα και καταγράψαμε τα στοιχεία της προσωπικότητάς μας, τα μέχρι τώρα επιτεύγματά μας, τα ενδιαφέροντα, τις κλίσεις, τις ικανότητες, τις δεξιότητες, τις δυνατότητες, τα ταλέντα, τις επαγγελματικές αξίες, τα δυνατά και αδύνατα σημεία μας και τα χαρακτηριστικά που χρειάζονται περαιτέρω βελτίωση, συγκεντρώσαμε πληροφορίες και δεδομένα για την αγορά εργασίας (διεθνοποίηση, πολυπολιτισμικότητα, κοινωνία της πληροφορίας, όξυνση του οικονομικού ανταγωνισμού, αυξημένα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα και νέες δεξιότητες, ευέλικτες εργασιακές σχέσεις, μερική απασχόληση, ηλεκτρονικό εμπόριο κ.ά) και τα επαγγέλματα (φύση επαγγελμάτων, συνθήκες, προϋποθέσεις και προσόντα, αμοιβές και προοπτικές. Χρησιμοποιήσαμε πηγές πληροφόρησης, αναζητήσαμε πληροφορίες στο Διαδίκτυο, επεξεργαστήκαμε τις πληροφορίες σε ομάδες, τις ερμηνεύσαμε και εργαστήκαμε για την προσωπική μας αποτελεσματικότητα.
Κάναμε συσχέτιση στοιχείων της προσωπικότητάς μας με τα επάγγελμα, ενημερωθήκαμε για τους τρόπους λήψης εκπαιδευτικών και επαγγελματικών αποφάσεων, διατυπώσαμε τους στόχους μας και τους κύριους άξονες δραστηριοποίησής μας, παρουσιάσαμε τα ευρήματά μας (τρόπο εργασίας – επαγγελματικές μονογραφίες) και δεσμευτήκαμε σε συγκεκριμένες δράσεις για κάθε στόχο ξεχωριστά.
Στην πορεία του προγράμματος κρατήθηκε ημερολόγιο δραστηριοτήτων και καταγραφή παρατηρήσεων. Υπήρξε αξιολόγηση και ανατροφοδότηση καθώς και τελική αξιολόγηση. Στην τελική αξιολόγηση η συνεργασία, η συμμετοχή και το ενδιαφέρον των παιδιών για το πρόγραμμα εκτιμήθηκαν έως πολύ ικανοποιητικά. Τέλος, θεωρήθηκε σημαντικό η ένταξη προγραμμάτων αγωγής σταδιοδρομίας στο περιβάλλον του σχολείου.
Από την παρουσίαση φωτογραφικού υλικού του προγράμματος