2015 – 2016
Ο σχεδιασμός των εγκεκριμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων για την σχολική χρονιά 2015-2016 περιλαμβάνει τρία Εκπαιδευτικά Προγράμματα: 1) ένα Περιβαλλοντικό με τίτλο «Κλιματική Αλλαγή· Άνθρωπος και Περιβάλλον» που ανέλαβε να υλοποιήσει ο εκπαιδευτικός Σπύρος Μόσιος, ΠΕ15 ως συντονιστής και συνεργάτες τον Ευθύμιο Γεωργούση, ΠΕ01 και την Κυριακή Προυσσαέως, ΠΕ02, β) ένα Πολιτιστικό με τίτλο «Γνωρίζω τα μουσεία της Μαγνησίας – Εκπαίδευση και πολιτιστικές δράσεις» με υπεύθυνη τη Διαμάντω Καρακούση, ΠΕ02 και συμμετέχουσες την Βασιλική Γεράκα, ΠΕ02 και την Καλλιόπη Πύργου, ΠΕ02, και γ) ένα Θεατρικό Εργαστήριο που θα ανεβάσει την κωμωδία του Αριστοφάνη «Ιππείς» και συντονίζει ο Ευθύμιος Γεωργούσης, ΠΕ01 με συνεργάτες την Διευθύντρια του Σχολείου Ελένη Χατζηδημητρίου, ΠΕ02 και τον Σπύρο Μόσιο, ΠΕ15.
2014 – 2015
Για την σχολική χρονιά 2014-2015 σχεδιάστηκαν δύο Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, τρία Πολιτιστικά και ένα Αγωγής Σταδιοδρομίας:
1. Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης: α) «Αυτό το αλάτι της αλατιέρας εγώ το είδα στις αλυκές» με συντονιστή τον Ευθύμιο Γεωργούση, ΠΕ01 και συνεργάτη τον Σπύρο Μόσιο, ΠΕ15 και β) ?Καλλιέργεια φυτών και Βοτάνων στην αυλή ενός αειφόρου σχολείου? με συντονιστή τον Απόστολο Ευαγγελιά, ΠΕ04 και συνεργάτες τη Διευθύντρια του Σχολείου Δρ Ελένη Χατζηδημητρίου, ΠΕ02, Χατζή Μαρία, ΠΕ02 και Ειρήνη Καλιοντζή, ΠΕ03.
2. Πολιτιστικά Προγράμματα: α) Θεατρικό Εργαστήριο και ανέβασμα της παράστασης «Το Όνειρο του Σκιάχτρου» του Ευγένιου Τριβιζά, με συντονίστρια τη Διευθύντρια του Σχολείου Δρ Ελένη Χατζηδημητρίου, ΠΕ02 και τον Ευθύμιο Γεωργούση, ΠΕ01, β) «Η φυσιογνωμία της Μαγνησίας μέσα από τα μουσεία της – Εκπαίδευση και πολιτιστικές δράσεις» με συντονίστρια την Βασιλική Γεράκα, ΠΕ02, και συνεργάτες την Διαμάντω Καρακούση, ΠΕ02, την Καλλιόπη Πύργου, ΠΕ02 και την Μαρία Χατζή, ΠΕ02, γ) «Εργαστήρι Ανάγνωσης έργων Γαλλικής Λογοτεχνίας του 20ου αιώνα» με συντονίστρια την Βασιλική Τζουβάρα, ΠΕ05 και συνεργάτιδα την Ελένη Λαβδογιάννη, ΠΕ03.
3. Πρόγραμμα Αγωγής Σταδιοδρομίας: «Επιχειρηματικότητα: Η περίπτωση της εταιρείας Όνειρο Α.Ε.» με συντονιστή τον Σπύρο Μόσιο και συνεργάτες την Ευθυμία Καπλάνη, ΠΕ06 και Μαρία Λαγού, ΠΕ16.
2013 – 2014
Ο σχεδιασμός των εγκεκριμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων για την σχολική χρονιά 2013-2014 περιλαμβάνει δύο Προγράμματα: 1) ένα Περιβαλλοντικό με τίτλο «Από την «?βριν» του Ερυσίχθονα προς στο περιβάλλον στην αειφορική διαχείριση της εποχής μας» που ανέλαβε να υλοποιήσει ο εκπαιδευτικός Σπύρος Μόσιος ως συντονιστής και συνεργάτες τον Ευθύμιο Γεωργούση, την Βασιλική Χατζοπούλου και την Βασιλική Θώδη και β) ένα Πρόγραμμα Αγωγής Σταδιοδρομίας με τίτλο «Διαλέγω το μελλοντικό μου επάγγελμα? Διαλέγω σωστά;« με συντονιστή τον Ευθύμιο Γεωργούση και συνεργάτες τον Σπύρο Μόσιο και την Ευθυμία Καπλάνη.
Ωστόσο προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες για συμμετοχή περισσότερων μαθητών σε κάποιο Πρόγραμμα ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους, το Σχολείο σχεδίασε ακόμη δύο πολιτιστικά προγράμματα στο πλαίσιο των σχολικών δραστηριοτήτων του: 1) ένα θεατρικό εργαστήριο που θα ανεβάσει θεατρική παράσταση με το έργο της Στέλλας Μιχαηλίδου «Περπατώ εις το δάσος» με υπεύθυνο τον Ευθύμιο Γεωργούση και συνεργάτη τον Σπύρο Μόσιο και β) ένα εικαστικό εργαστήριο με θέμα: «Δομήνικος Θεοτοκόπουλος? η ζωή και το έργο του – μία πρώτη προσέγγιση» για την επέτειο των 400 χρόνων από τον θάνατό του, με υπεύθυνους την Διευθύντρια του σχολείου, Δρ Ελένη Χατζηδημητρίου και τους εκπαιδευτικούς Ευθύμιο Γεωργούση και Ευανθία Αγαλοπούλου.
Ευθύμιος Γεωργούσης, Θεολόγος
2012 – 2013
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
Ο αρχικός σχεδιασμός εκπόνησης εκπαιδευτικών προγραμμάτων του 1ου Γυμνασίου Νέας Ιωνίας για την σχολική χρονιά 2012-2013 περιελάμβανε δύο ή το πολύ τρία προγράμματα αλλά ο σύλλογος των εκπαιδευτικών του σχολείου δεν ήταν δυνατό να αγνοήσει την επιθυμία των μαθητών για συμμετοχή τους σε κάποιο πρόγραμμα. Γι΄αυτό τελικά προχώρησε στην οργάνωση πέντε συνολικά εκπαιδευτικών προγραμμάτων (Θεατρικό Εργαστήριο, Λογοτεχνικό Εργαστήριο, δύο Πολιτιστικά και δύο Περιβαλλοντικά) προκειμένου να ικανοποιηθούν όσο το δυνατό περισσότεροι μαθητές μας, τα ποικίλα ενδιαφέροντα και οι απαιτήσεις τους. Εδώ δεν θα αναφερθούμε στους λόγους, γνωστούς στην εκπαιδευτική κοινότητα, που ωθούν τους μαθητές να επιζητούν την «εμπλοκή» τους σε κάποιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, γιατί οι απόψεις των μαθητών που παρατίθενται στις σελίδες των προγραμμάτων αναδεικνύουν αυτούς τους λόγους πολύ καλύτερα από οποιαδήποτε άλλη βιβλιογραφική τεκμηρίωση.
Στην αρχή της σχολικής χρονιάς ανακοινώσαμε στους μαθητές του σχολείου μας ότι θα μπορούσε να οργανωθεί ένα Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα με αφετηρία την «Ιστορία του Γάτου που έμαθε σ? ένα γλάρο να πετάει» του Luis Sep?lveda, έργο γνωστό στους μαθητές, γιατί έχουν διδαχθεί απόσπασμά του στην Λογοτεχνία της Α΄Γυμνασίου. Ο μεγάλος αριθμός των μαθητών που εκδήλωσαν ενδιαφέρον και οι προτάσεις που διατυπώθηκαν μάς οδήγησαν να δούμε το έργο του Sep?lveda αναλυτικότερα από λογοτεχνική πλευρά και γιατί όχι και την πιθανότητα δραματοποίησής του. Έτσι τελικά διαμορφώθηκαν τρία προγράμματα: δύο Πολιτιστικά: α) Θεατρικό Εργαστήριο με τίτλο: Λογοτεχνία με θεατρικό κοστούμι· ?Η Ιστορία του Γάτου που έμαθε σ? ένα γλάρο να πετάει? του Luis Sep?lveda β) Λογοτεχνικό Εργαστήριο με τίτλο: «Ταξιδεύοντας στον κόσμο του βιβλίου« και ένα Περιβαλλοντικό με τίτλο: «Η «Ιστορία του Γάτου που έμαθε σ? ένα γλάρο να πετάει» του Luis Sep?lveda, αφορμή προβληματισμού και οικολογικής ευαισθητοποίησης· Υδατικά Οικοσυστήματα & ο κόσμος των πουλιών». Μία δεύτερη Περιβαλλοντική Ομάδα οργανώθηκε με θέμα: «Ευτυχισμένος αυτός που σαν τον Οδυσσέα ταξίδεψε στα λιμάνια της Μεσογείου: το λιμάνι του Βόλου», ενώ μια πέμπτη ομάδα αποφάσισε να υλοποιήσει ακόμη ένα Πολιτιστικό Πρόγραμμα με θέμα: «Μια βόλτα στον προσφυγικό συνοικισμό».
Οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν στα προγράμματα και η Διευθύντρια του Σχολείου, Δρ. Ελένη Χατζηδημητρίου, αισθάνονται την ανάγκη να ευχαριστήσουν την υπεύθυνη σχολικών δραστηριοτήτων Κυριακή Δανιηλίδου για την συνεχή ενημέρωση και στήριξή της.
Ευθύμιος Γεωργούσης, Θεολόγος
Άρθρο για δημοσίευση σε τοπική εφημερίδα