Σχολικό Έτος 2025-26

Το 1ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας- Πειραματικό για 3η χρονιά διοργάνωσε Λογοτεχνικό Διαγωνισμό Διηγήματος και Ποιήματος. Ο Διαγωνισμός απευθυνόταν σε μαθητές όλων των τάξεων του σχολείου, καθώς και σε μαθητές των όμορων σχολείων. Σκοπός της διοργάνωσης ήταν κυρίως η ενίσχυση της σχέσης των παιδιών με τη Λογοτεχνία. Με χαρά διαπιστώσαμε ότι υπήρξε μεγάλη ανταπόκριση τόσο από μαθητές του σχολείου, όσο κι από μαθητές γειτονικών σχολείων. Τα   παιδιά στα έργα τους, διηγήματα, μικρές ιστορίες, ποιήματα, απελευθέρωσαν τη φαντασία τους κι εξέφρασαν με ευαισθησία, τρυφερότητα, πρωτοτυπία τις ιδέες, τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους. Αξίζουν συγχαρητήρια σε όλους κι όλες που συμμετείχαν, ανεξαρτήτου αποτελέσματος!  Άλλωστε, το μεγαλύτερο βραβείο είναι τα οφέλη  που αποκομίζει κάποιος από τη συμμετοχή σ΄ έναν λογοτεχνικό διαγωνισμό.

Οι συμμετοχές που διακρίθηκαν, βραβεύτηκαν στο 1ο Γυμνάσιο, την Πέμπτη, 30 Απριλίου 2026 και είναι οι παρακάτω:

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΔΙΗΓΗΜΑΤΟΣ

1ο Βραβείο : Ο κόσμος που χορεύει της Κατερίνας Φηύγα

2ο Βραβείο: Όταν οι ψίθυροι σταματούν της Αλεξάντρας Κωστάκη

2ο Βραβείο: Το θαύμα  της Σοφίας Καραγιώργου

3ο Βραβείο: Στο δρόμο της μετάνοιας της Άννας Βαϊου

3ο Βραβείο: Το δέντρο των ευχών της Ζωής Αυγερινού

3ο Βραβείο: Μάσικα, ένα όνομα, δύο ιστορίες της Μάρως Μπαρμπουδάκη

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΜΙΚΡΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

1ο Βραβείο: Τη νύχτα που τα Χριστούγεννα έμαθαν να περιμένουν της Μαρίας  Χιωτάκη

2ο Βραβείο: Η εσωτερική βροχή  της Αρετής Κεφαλοπούλου

2ο Βραβείο: Το τέρας του καθρέφτη της Άννας Βαίου

3ο Βραβείο: Ο μαγικός χάρτης των τρελών φίλων του Γιώργου Βολιώτη

Έπαινος: Το Διαγώνισμα της Έλενας Κόσιβα

Έπαινος: 2038: Η ώρα της αλήθειας της Ελισάβετ Σδρόλια

Έπαινος: Ο καλλιτέχνης του δρόμου του Απόλλωνα Δημητρίου

Έπαινος: Ο κόσμος μέσα από τα μάτια της Άριας της Αριάδνης Τριανταφυλλίδη

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΟΙΗΜΑΤΟΣ

1ο Βραβείο: Η πόλη που δεν κοιμάται, μόνο ονειρεύεται  της Ελεάννας Καναλιώτη

2ο Βραβείο: Μεταξύ ονείρου και πραγματικότητας της Αρετής Κεφαλοπούλου

3ο  Βραβείο: Το φύλο της Βερόνης Αλισάφη

Έπαινος: Η νοσταλγία της Αγγελίνας Γαλαζούλα

Έπαινος: Στο διάστημα ανάμεσα της Ειρήνης Τσαντοπούλου

Έπαινος:  Με τα δικά μου μάτια της Δήμητρας Χατζηγεωργίου

Έπαινος:  Ό,τι μας έδεσε της Δήμητρας Μαλκοτσίδη

Έπαινος: Αναπάντητο ερώτημα της Αντιγόνη Ζωγράφου

Σχολικό Έτος 2024-25

Το 1ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας- Πειραματικό για 2η χρονιά διοργάνωσε Λογοτεχνικό Διαγωνισμό Διηγήματος και Ποιήματος. Ο Διαγωνισμός φέτος απευθυνόταν σε μαθητές και μαθήτριες όλων των τάξεων του σχολείου, καθώς και σε μαθητές/τριες των όμορων σχολείων. Σκοπός της διοργάνωσης ήταν κυρίως η ενίσχυση της σχέσης των παιδιών με τη Λογοτεχνία. Με χαρά διαπιστώσαμε ότι υπήρξε μεγάλη ανταπόκριση τόσο από μαθητές/τριες του σχολείου μας, όσο κι από μαθητές/τριες γειτονικών σχολείων. Τα  παιδιά στα έργα τους, διηγήματα, μικρές ιστορίες, ποιήματα, απελευθέρωσαν τη φαντασία τους κι εξέφρασαν με ευαισθησία, τρυφερότητα, πρωτοτυπία τις ιδέες, τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους. Αξίζουν συγχαρητήρια σε όλους κι όλες που συμμετείχαν, ανεξαρτήτου αποτελέσματος!  Άλλωστε, το μεγαλύτερο βραβείο είναι τα οφέλη  που αποκομίζει κάποιος από τη συμμετοχή σ΄ έναν λογοτεχνικό διαγωνισμό.​

Οι συμμετοχές που διακρίθηκαν, βραβεύτηκαν στο 1ο Γυμνάσιο, την Τρίτη, 20 Μαϊου 2025 και είναι οι παρακάτω:

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΔΙΗΓΗΜΑΤΟΣ

1ο Βραβείο : Αυτό το παιδί

1ο Βραβείο : Η μαμά μου

2ο Βραβείο: Η γειτονιά

2ο Βραβείο: Μεσάνυχτα Δεκέμβρη

3ο Βραβείο: Μια νέα αρχή

Έπαινος: Η ιστορία ενός μεγάλου ήρωα

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΜΙΚΡΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

1ο Βραβείο: Δυο καλοί φίλοι

1ο Βραβείο: Η αναζήτηση της ευτυχίας

2ο Βραβείο: Ο ήλιος

2ο Βραβείο: Πίσω από μια οθόνη

2ο Βραβείο: Όταν άλλαξαν τα πάντα

3ο Βραβείο: Το γράμμα

1ος Έπαινος: Απρόσμενη συνάντηση

2ος Έπαινος: Τα λουλουδένια στεφάνια

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΟΙΗΜΑΤΟΣ

1ο Βραβείο: Η θλίψη της Άνοιξης

1ο Βραβείο: Μια τραγική νύχτα

1ο Βραβείο: Μαζί με τα χελιδόνια

2ο Βραβείο: Μ’ αρέσει η ζωή μου

3ο  Βραβείο: Καλημέρα

1ος Έπαινος: Η φλόγα της φιλίας

2ος Έπαινος: Η δύναμη της φιλίας

2ος Έπαινος: Στης ζωής μου την πορεία

Σχολικό Έτος 2023-24

Στο σχολείο μας φέτος για πρώτη χρονιά διεξήχθη Ενδοσχολικός Λογοτεχνικός Διαγωνισμός Διηγήματος και Ποιήματος. Σκοπός του διαγωνισμού ήταν κυρίως η ενίσχυση της σχέσης των παιδιών με τη Λογοτεχνία. Οι μαθητές/τριες του Γυμνασίου που συμμετείχαν με διηγήματα ή ποιήματά τους κατόρθωσαν να απελευθερώσουν τη φαντασία τους και να αναδείξουν την δυναμική του γραπτού λόγου στην έκφραση των ιδεών, των σκέψεων και των συναισθημάτων τους. Αξίζουν πραγματικά σε όλους κι όλες που συμμετείχαν πολλά συγχαρητήρια!

Οι μαθητές/τριες των οποίων τα έργα διακρίθηκαν, βραβεύτηκαν από το σχολείο την Παρασκευή, 17 Μαϊου 2024 και είναι οι παρακάτω:

1ο Βραβείο διηγήματος: Μαρίνα Νταφέκα, Γ3. Τίτλος διηγήματος: «Δώρα από αστερόσκονη».

1ο Βραβείο διηγήματος: Κατερίνα Φηύγα, Α5. Τίτλος διηγήματος : «Ταξίδι στο φως».

1ο Βραβείο ποιήματος: Άννα Πολυχρονοπούλου, Α3. Τίτλος ποιήματος: «Φιλία εστί».

1ο Βραβείο ποιήματος: Σοφία Χατζηγεωργίου, Γ4. Τίτλος ποιήματος: «Πόλεμος».

2ο Βραβείο διηγήματος: Θοδωρής Μπασδάνης, Α4. Τίτλος διηγήματος : «Ο μικρός βιολιστής».

1ος Έπαινος διηγήματος: Άρτεμις Δεμιρίδη, Α4. Τίτλος διηγήματος : «Το ματωμένο σχολείο».

2ος Έπαινος διηγήματος: Σπυριδούλα Δέλγα, Β2. Τίτλος διηγήματος : «Το ερειπωμένο χωριό».

2ος Έπαινος διηγήματος: Ζωή Χατζηγεωργίου, Γ4. Τίτλος διηγήματος: «Το πιάνο».

Σχολικό Έτος 2021-22

Το σχολείο μας κατά το σχολικό έτος 2021-22 συμμετείχε στον:

  • 14ο Πανελλήνιο Λογοτεχνικό Διαγωνισμό ποίησης και διηγήματος του Μορφωτικού Ομίλου Πετρούπολης και στο
  • λογοτεχνικό διαγωνισμό του ιδρύματος Λασκαρίδη με θέμα  τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική καταστροφή.

Η συμμετοχή των μαθητών/τριών στους διαγωνισμούς αποτέλεσε το κίνητρο για την περαιτέρω ενασχόλησή τους με το γράψιμο, τη λογοτεχνία και τη δημιουργική έκφραση. Όλες οι συμμετοχές των παιδιών αποτέλεσαν κατάθεση ψυχής και τα κείμενά τους ήταν πραγματικά ενδιαφέροντα.

Οι μαθητές/τριες που συμμετείχαν στους παραπάνω διαγωνισμούς έγραψαν διηγήματα και ποιήματα με ελεύθερο θέμα και δημιουργική πνοή. Τα διηγήματά τους ήταν με ποικίλη θεματολογία, όπως κοινωνικά, ιστορικά, αστυνομικά, θρίλερ, φανταστικά, επιστημονικής φαντασίας και τα ποιήματά τους με ελεύθερο στίχο ή με ομοιοκαταληξία.

Από τους μαθητές/τριες  που συμμετείχαν στον 14ο Πανελλήνιο Λογοτεχνικό Διαγωνισμό ποίησης και διηγήματος του Μορφωτικού Ομίλου Πετρούπολης διακρίθηκαν τέσσερις(4) στην κατηγορία του διηγήματος :

  • Η Ευφροσύνη- Μαρία Σκλιά, μαθήτρια της Β΄Γυμνασίου διακρίθηκε με Βραβείο Γ΄ για το αστυνομικό διήγημα  «Η επιστροφή».
  • Η Άννα Βουλτσιάδου από τη Γ΄ Γυμνασίου πήρε  Έπαινο Β΄ για το δραματικό διήγημα «Φθινοπωρινό δάκρυ».
  • Η Αλίκη Τοπάλη από τη Γ΄ Γυμνασίου πήρε Έπαινο Β΄ για το κοινωνικό διήγημα  «Ο Θοδωρής».
  • Ο Γιώργος Τοπάλης από τη Β΄ Γυμνασίου διακρίθηκε με Έπαινο Γ΄ για το διήγημα επιστημονικής φαντασίας «Ταξίδι στην Ευρώπη ενός διαφορετικού κόσμου».