ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: 2013-2014
Έγκριση Προγράμματος Πρ. 8/12-12-13
«ΔΙΑΛΕΓΩ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΟ ΜΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ; ΔΙΑΛΕΓΩ ΣΩΣΤΑ; »
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ: ΓΕΩΡΓΟΥΣΗΣ ΕΥΘΥΜΙΟΣ, ΠΕ01
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ: Δρ ΧΑΤΖΗΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΕΛΕΝΗ, ΠΕ02, Δ/ντρια του 1ου Γυμνασίου Νέας Ιωνίας
ΚΑΠΛΑΝΗ ΕΥΘΥΜΙΑ, ΠΕ06
ΜΟΣΙΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ, ΠΕ15
Η ΟΜΑΔΑ ΜΑΣ
ΑΛΠΑΚΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ Γ1 | ΛΟΥΚΑΪ ΚΛΕΜΕΝΤ Γ2 |
ΑΝΗΛΙΩΤΗ ΑΠΟΣΤΟΛΙΑ Γ1 | ΜΙΑΡΙΤΗ ΕΙΡΗΝΗ- ΑΓΟΡΙΤΣΑ Γ2 |
ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΝΗ Γ1 | ΜΟΣΧΟΥ ΑΣΠΑΣΙΑ Γ2 |
ΒΛΑΧΑΒΑ ΙΩΑΝΝΑ – ΔΑΦΝΗ Γ1 | ΠΑΝΤΖΙΟΥ ΜΑΡΙΑ- ΑΝΤΩΝΙΑ Γ3 |
ΒΛΟΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Γ1 | ΠΑΠΟΥΛΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ Γ3 |
ΒΟΥΡΔΑΚΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ Γ1 | ΠΕΤΣΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ – ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ Γ3 |
ΓΑΛΛΙΟΠΟΥΛΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ Γ1 | ΠΛΑΣΤΑΡΑ ΔΗΜΗΤΡΑ Γ3 |
ΓΟΝΙΔΑΚΗ ΑΝΝΑ Γ1 | ΣΚΟΥΦΟΥ ΑΛΙΚΗ Γ3 |
ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΙΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ Γ1 | ΤΑΣΙΟΥ ΜΑΡΙΝΑ Γ4 |
ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΔΗΜΗΤΡΑ Γ2 | ΤΟΜΠΡΟΥ ΜΑΡΙΑ – ΔΙΟΝΥΣΙΑ Γ4 |
ΚΟΤΣΙΜΠΟΥ ΕΛΕΝΗ Γ2 | ΤΡΙΚΑ ΠΗΝΕΛΟΠΗ Γ4 |
ΜΠΑΛΛΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ Γ2 | ΤΣΑΜΟΥΤΗ ΔΗΜΗΤΡΑ Γ4 |
ΚΟΥΜΑΡΙΑΝΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ Γ2 | ΦΛΩΡΟΥ ΕΥΣΤΑΘΙΑ Γ4 |
ΧΑΛΚΙΔΟΥ ΕΥΣΤΑΘΙΑ Γ4 |
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΝΤΑΣΣΕΤΑΙ ΣΤΗ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ:
– ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ & ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΖΩΗΣ
– ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ
Α. ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ
– Ανακαλύπτω τον εαυτό μου
– Συσχετίζω τα στοιχεία της προσωπικότητάς μου με τα επαγγέλματα
– Προβληματίζομαι για τις βασικές αρχές επαγγελματικών αποφάσεων που προκύπτουν από τις σύγχρονες συνθήκες.
– Πληροφορούμαι για την αγορά εργασίας και τα επαγγέλματα
– Παίρνω τις καλύτερες αποφάσεις
Β. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
– Η συνεργασία των μαθητών για την άντληση, διαχείριση, καταγραφή πληροφοριών και την ανάπτυξη ικανοτήτων διατύπωσης ερωτημάτων και εξαγωγής συμπερασμάτων.
– Η αναγνώριση των δυνατών και αδύνατων χαρακτηριστικών της προσωπικότητάς τους ώστε να εργαστούν στη βελτίωση εκείνων που χρειάζονται.
– Η διερεύνηση παραγόντων της αυτοεκτίμησης – ενίσχυση αυτοεκτίμησης – συσχέτιση με τα επαγγελματικά τους ενδιαφέροντα. – Τον εντοπισμό παραγόντων για τις επαγγελματικές αξίες.
– Η απόκτηση δεξιοτήτων κοινωνικής συμπεριφοράς από τις επισκέψεις και την επαφή των μαθητών με διάφορους παράγοντες.
– Η ανάπτυξη των δεξιοτήτων λήψης απόφασης (γενικές δεξιότητες επεξεργασίας πληροφοριών για την επίλυση προβλημάτων σταδιοδρομίας και τη λήψη σχετικών αποφάσεων).
– Ο προσδιορισμός μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων βημάτων για να πετύχουν τον στόχο τους αναγνωρίζοντας την αναγκαιότητα της συνεχούς μάθησης μέσα στις σύγχρονες συνθήκες.
– Η ανάπτυξη δεξιοτήτων στην ομαδική αποτελεσματικότητα, τη χρήση τεχνολογιών, την ανάπτυξη και επεξεργασία πληροφοριών, τη σύνθεση και την παρουσίαση των ευρημάτων.
Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ
Σύσταση Ομάδας – υποομάδων – συμβόλαιο.
Μέθοδος: διερευνητική – συνεργατική.
Βιωματικές δραστηριότητες που θα δώσουν ευκαιρίες και θα προετοιμάσουν τους μαθητές για την αυτόνομη ενήλικη ζωή. Εκπαιδευτικές επισκέψεις που θα συνδέσουν γνώσεις και πληροφορίες (θεωρητικές) με την καθημερινή πρακτική.
Ενημερωτικές συναντήσεις, διαδικτυακές επικοινωνίες, συνεντεύξεις.
Δ. ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΣΕΠ: Προσωπικότητα – Σύνδεση της Εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας.
Φιλοσοφία – Ψυχολογία: αυτογνωσία & ηθική συνείδηση, συνάντηση διαπιστώσεων της Ψυχολογίας με τη μακραίωνη ασκητική και πατερική εμπειρία της Εκκλησίας.
Θρησκευτικά: Η αξία της εργασίας, ο ρόλος της για την πνευματική, συναισθηματική, σωματική και ψυχολογική υγεία και ισορροπία του ατόμου και η αναγωγή της σε κοινωνικό λειτούργημα.
Οικιακή Οικονομία: εικόνα σώματος και αυτοεκτίμηση.
Κοινωνική & Πολιτική Αγωγή: Οι συνέπειες της κοινωνικής διαστρωμάτωσης επηρεάζουν τη σταδιοδρομία μας.
Λογοτεχνία: Σύνδεση με επαγγέλματα που περνούν μέσα από κείμενα της Λογοτεχνίας.
Θέατρο: (θεατρικό δρώμενο): «Γονείς, έφηβοι και επαγγελματικός προσανατολισμός», αρνητική προσέγγιση – θετική προσέγγιση της ίδιας ιστορίας.